torsdag 9 juli 2009

Vad skall vi ha till middag?.........

...........Är den eviga frågan i vår familj. Idag blev svaret givet eftersom vår granne, fritidsfiskar'n Herr S kom med makrill. Nu är det ju så att Herr S själv har både barn och barnbarn och vet hur svårt det är med just barn (läs Kristin) och fiskben. Detta innebär att man får fina filéer som ser ut som byxben, han tar helt enkelt även bort mittbenet! Fantastiskt, bara att mumsa i sig utan att vara rädd för att få ett ben i halsen.

Svägerskan ringde och tyckte jag skulle medverka på hennes träningspass i Body Balance, annars skulle de få ställa in pga för få deltagare. Det var ett tag sedan sist men vad gör man inte för sin svägerska! Kommer att slänga mig i soffan för att vila och kolla på Ernst efteråt. Frågan är ju bara hur jag kropen mår imorgon..........

2 kommentarer:

  1. Kanon, nu vet jag vart jag kan vända mig! Body Pumpen var full idag men Body Steppen hade för få anmälningar! *ett listigt flin över hela ansiktet*
    H

    SvaraRadera
  2. Glömde säga att makrillen, som jag först trodde var laxfjärilar, ser riktigt goda ut. Ser våldsamt avancerat ut med makrill-byxben. Får kolla i fiskaffären om de kan göra dylika arrangemang. Brukar i vanliga fall låta makrillen tryggt ligga kvar i fiskdisken (den kan ju vara inblandad i en djup diskussion med marulken - och jag vill ju inte störa).
    H

    SvaraRadera